Logo on graafiline element, mis kajastab ettevõtte, kauba või teenuste identiteeti.
See võib olla ainult üks täht, sõna, sümbol või nende kombinatsioon, mis tagab äratuntavuse ja eristab üht kaubamärki teisest.
Logodel on palju funktsioone, sealhulgas ettevõtte väärtuste ja kultuuri kajastamine või ettevõtte funktsioonide ja eeliste edastamine.
Logo ja selle kasu ettevõtlusele
Logod on sageli ettevõtete esimesed kontaktpunktid tarbijatega. Hästi kujundatud logo võib tõsta tarbija usaldust, edendada tuntust ja tugevdada kaubamärgi väärtust.
Tunnistamine ja mälu
Logode üks peamisi eeliseid on ettevõtte või kaubamärgi tunnistamine. Sageli mäletavad inimesed visuaalset teavet paremini kui tekstilist. See tähendab, et silmapaistev ja eriline logo võib aidata potentsiaalsetel klientidel toodet või teenust teiste konkurentide seas kiiresti ära tunda.
Professionaalsuse maine
Kvaliteetne logo võib tõsta ettevõtte professionaalsuse mainet. Ja vastupidi, ebakorrapärane või ebaühtlane logo võib panna kahtluse alla ettevõtte pädevuse või kvaliteedi.
Suhtlusvahend
Logo võib toimida kui vahendaja ettevõtte ja selle klientide vahel. Logo kaudu saab ettevõte ilma liigsete sõnadeta edasi anda oma väärtusi, missiooni või visiooni. Näiteks, ökoloogiale rõhku panevad ettevõtted võivad kasutada oma logol rohelist värvi või looduse sümboleid.
Usalduse loomine
Järjepidev ja kvaliteetne logo kasutamine kõigi turundusmeetmete puhul võib aidata luua ja toetada tarbijate usaldust. Kliendid kalduvad usaldama tuntud ja äratuntavaid kaubamärke ning logo on selle ära tundmise aluseks.
Turueelised
Ainulaadne ja meeldejääv logo võib anda ettevõttele turul eelise. See lubab ettevõttel konkurentidest erineda ja langetada tarbijal kergemini otsus mingi teenuse ostmise või kasutamise kohta.
Kuidas head logo luua?
Hea logo on midagi enamat kui lihtsalt ilus kujundus. See peab olema tõhus, äratuntav ja kajastama ettevõtte iseloomu. Siin on mõned kriteeriumid, millele peab hea logo vastama:
Lihtsus
Lihtsad logod on kergesti äratuntavad, kergesti meeldejäävad ja kauakestvad. Näiteks, Apple’i või Nike’i logod on lihtsad, kuid väga tõhusad.
Meeldejäävus
Logod tuleb kujundada nii, et inimesed jätaks need pärast esmakordset nägemist kiiresti meelde.
Pikaajalisus
Hea logo peab olema asjakohane pikka aega. Kuid moodi taga ajada ei tasu, sest see võib kiiresti muutuda.
Universaalsus
Logo peaks töötama erinevates meediumites ja keskkondades, alates visiitkaardist ja lõpetades tele- või ajareklaamiga. See tähendab, et logo peaks olema kujundatud nii, et sellel oleks piisavalt värvivariante, hea väljanägemine heledal või tumedal taustal ning suures või väikeses formaadis.
Sobivus
Logo peaks peegeldama ettevõtte olemust, väärtusi ja kultuuri. Näiteks laste mänguasjade ettevõtte logo peaks välja nägema lõbus ja mänguline, juriidilise konsultatsioonifirma logo aga tõsine ja autoriteetne.
Ainulaadsus
Arvestades seda, et turul on väga palju logosid, on oluline, et teie logo paistaks silma ega ei läheks segamini teiste ettevõtete logodega. Turgu tuleb korralikult uurida, et ei tekiks ebameeldivaid olukordi.
Aktuaalsus
Logo peab kõnetama konkreetset sihtrühma, kelleni ettevõte soovib jõuda. See tähendab, et logo, mis sobib ühele tööstusharule või vanuserühmale, ei pruugi teise jaoks tõhus olla.
Tasakaal ja proportsioonid
Hea logo elemendid peavad olema harmoonilises tasakaalus, et logo näeks välja ühtne ja hästi koordineeritud.
Huvitavad faktid logode kohta
Vanaaegne sümboolika
Logode loomise traditsioon ulatub tagasi Vana-Egiptusesse, kus kaupade ja teenuste ära tundmiseks kasutati hieroglüüfe ja sümboleid.
Nike Swoosh
Üks maailma kõige äratuntavamaid logosid loodi 1971. aastal vaid 35 dollari eest. Hiljem hüvitati arendajatele aktsiatega, mille väärtus on praegu miljoneid.
Apple’i logo areng
Apple’i esimene logo oli Isaac Newtoni ja õuna detailne illustratsioon. See asendati kiiresti lihtsa õuna pildiga, mis on aastate jooksul läbinud mitmeid värvi- ja vormimuutusi.
Varjatud tähendused
Paljudel logodel on peidetud elemente või tähendusi. Näiteks, Amazoni logol tähtede “a” ja “z” vahel olev naeratus tähendab, et nad müüvad kõike A-st Z-ni.
Värvipsühholoogia
Logodel kasutatavad värvid ei ole juhuslikud. Näiteks, sinist seostatakse sageli enesekindluse ja professionaalsusega, samas kui punane võib tähendada kirge või energiat.
Logo ja selle kaitse
Autoriõigused
Iga ainulaadne ja loominguline logo on automaatselt autoriõigustega kaitstud. See tähendab, et selle loonud arendajal või ettevõttel on ainuõigus selle kasutamiseks.
Kaubamärgi registreerimine
Kui soovite anda oma logole rohkem õiguskaitset, peate selle registreerima kaubamärgina. Kui olete kaubamärgi registreerinud, on teile tagatud ainuõigus selle kasutamiseks teatud kategooriates ja geograafilistes piirkondades.
Lepingud ja litsentsid
Kui kavatsete lubada teistel ettevõtetel või eraisikutel oma logo kasutada, peate selle kasutamise lepingutega kindlaks määrama. See tagab, et teie logo kasutatakse teie seatud reeglite kohaselt.
Tuletame meelde, et välja arendatud ja tuntud kaubamärk rõhutab toote kvaliteeti ja prestiiži. Tarbijad tajuvad sellist toodet väärtuslikumana, mistõttu nad on nõus selle eest rohkem maksma. Seetõttu, mida väärtuslikum on kaubamärk, seda suurem on toote hind.
Ei saanud piisavalt teavet?
Lugege lähemalt infot kaubamärgi registreerimise ja logo kaitse tähtsuse kohta. Jälgige meid sotsiaalmeedias ja saage uusimat teavet kaubamärkide registreerimise ja erinevate hüvitiste kohta.