Varasemate kaubamärkide omanikud saavad esitada protesti teie kaubamärgi registreerimise vastu, kui see on nende kaubamärkidega identne või sarnane ning on kaitstud sama või sarnase tegevuse jaoks. Teostame otsingut kaubamärkide registrites, et teha kindlaks, kas seal on riski kujutavaid kaubamärke ja esitame Teile selliste kaubamärkide kohta aruande.
Kui kaubamärk ei sobi registreerimiseks, näiteks on kirjeldav, jätab Patendiamet kaubamärgitaotluse rahuldamata ja registreerimise eest makstud raha läheb kaduma. Teostame hinnangu ja hoiatame, kui selline oht on olemas.
See on väga oluline samm, mis nõuab eksperthinnangut. Täpne nimekiri kaupadest ja teenustest, millele kaubamärk registreeritakse, on eriti oluline, sest eksides kaubamärgi registreerimistaotluse esitamisel ei saa seda taotlust enam täiendada, vaid tuleb esitada uus taotlus, mis tõstab kulusid.
Rahaline toetus on hetkel peatatud.
Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Amet hüvitab 75% kaubamärgi või disainilahenduse registreerimistasudest. Hoolitseme selle eest, et saaksite sellise toetuse esimesel võimalusel, samuti tagame, et esitame Patendiametile kaubamärgi registreerimise taotluse ühe tööpäeva jooksul pärast kõigi dokumentide saamist.
Pärast dokumentide esitamist kaubamärgi registreerimiseks võib Patendiameti ekspertidel tekkida erinevaid küsimusi, näiteks seoses kaupade või teenuste nimekirjaga, kaubamärgi kujutisega vms. Vastame kõikidele küsimustele üksikasjalike argumentide ja selgitustega, et teie kaubamärk õnnestuks registreerida.
Isikliku kaubamärgieksperdiga saab ühendust võtta e-posti ja telefoni teel kõikides kaubamärkide või disainilahenduste registreerimisega seotud küsimustes. See konsultant on alati valmis teid aitama.
Teil on lisaks isiklikule kaubamärgikonsultant-eksperdile ka advokaat, kes pakub tasuta esmast konsultatsiooni mitmesugustes intellektuaalomandiõiguse küsimustes, mis on seotud kaubamärkide, disainilahenduste, autoriõiguste, ärisaladuste jne. Samuti aitame lahendada ka intellektuaalomandiga seotud probleeme näiteks neil juhtudel, kui märkate, et konkurendid kopeerivad teie kaubamärki, kasutavad teie veebilehelt varastatud fotot, tootekirjeldust vms.
Kontrollime pidevalt kaubamärgiregistreid ja saadame teateid, kui teised registreerivad samade või sarnaste tegevuste jaoks teie kaubamärgiga identseid või väga sarnaseid kaubamärke. Sellise teate saamisel teavitame teid sellistest kaubamärkidest, et saaksite jälgida konkurentide tegevust (nt kas nad on sellist kaubamärki kasutama hakanud). Samuti saate esitada protesti ja sel viisil ennetada uute kaubamärkide, mis võivad eksitada teie kliente, kasutuselevõttu.
Mis see on?
Peale registreerimisvõimaluste hindamist, viivad meie spetsialistid läbi varasemate kaubamärkide otsingu, tuvastavad võimalikud protestiriskid ning kauba/teenusemärgi registreeringu kaitsmise võimalused protesti või pretensioonide korral.
Milleks seda on vaja?
Kaubamärk peab vastama absoluutsetele nõuetele ja täitma kaubamärgi põhifunktsiooni – eristada ühe tootja kaupu ja teenuseid teiste tootjate kaupadest ja teenustest. Meie eksperdid hindavad kaubamärgi sobivust ja eduka registreerimise tõenäosust.
Tähtaeg
2-3 tööpäeva
Telli
Mis see on?
Kaubamärgi registreerimine annab ainuõigused selle kasutamiseks kommertstegevuses. Meie spetsialistid analüüsivad konkreetset olukorda ja koostavad sobivaima strateegia kaubamärgi registreerimiseks, et saavutada kõige säästlikum ja tugevaim kaitse. Teostame operatiivselt kaubamärgi registreerimise toimingud ja haldame kogu kaubamärgi registreerimisprotsessi.
Milleks seda on vaja?
Kasutades registreerimata kaubamärki, ei saa te mitte ainult takistada teistel selle kasutamist, vaid riskite ka sellega, et identse või sarnase registreeritud kaubamärgi omanik võib nõuda kaubamärgi kasutamise lõpetamist. Kaubamärgi registreerimine aitab end kaitsta konkurentide. Pole vahet, kas teie ettevõte on suur või väike, teie konkurentide seas võib olla neid, kes soovivad konkureerida ebaausal viisil: kontrollinud, et te pole registreerinud kasutatavat kaubamärki, võivad nad teie kaubamärgi varastada ehk teisisõnu, registreerida enda või endaga seotud isikute nimel. Kaubamärgi registreerimine aitab edukalt kaitsta end ka kopeerimise eest. Juhtub, et konkurendid, selle asemel, et luua oma kaubamärk, omastavad teiste ideid ja kasutavad kellegi teise kaubamärki. Kaubamärgi registreerimisega saate end edukalt kaitsta selliste ebaausate tegevuste eest.
Tähtaeg
~ 6 kuud
Mis see on?
Meie spetsialistid jälgivad kaubamärgi kehtivusaegu ja annavad õigeaegselt teada kehtivusaja pikendamise vajadusest, samuti koostavad kaubamärgi kaitse pikendamise dokumente. Kaubamärgi omanikule antud intellektuaalomandi ainuõigused on kaitstud 10 aastat. Kui kaubamärki kasutatakse edasi, tähtaega saab pikendada nii palju, kui vaja.
Milleks seda on vaja?
Kaubamärgi kehtivusaega on vaja pikendada, sest kui seda õigel ajal ei tehta, ei ole enam võimalik kaubamärgi registreeringut taastada.
Tähtaeg
Registreeringu pikendamise toimingud tuleb lõpule viia kaubamärgi viimase kehtivusaasta jooksul ja lisamaksega – 6 kuu jooksul alates registreeringu kehtivuse lõppemisest.
Mis see on?
Kaubamärgi järelevalve olemus – registreeritud kaubamärgiga identse või sarnase kaubamärgi märkamine aegsasti ja hilisem kaubamärgi kustutamine, esitades patendiametile protesti.
Patendiamet ei tee kaubamärgiekspertiisi suhteliste nõuete järgi, st ei kontrolli, kas äsja registreeritud kaubamärk kattub varem registreeritud kaubamärgiga või on sellega sarnane. Sageli registreeritakse uusi identseid või segadusttekitavalt sarnaseid kaubamärke samal tegevusalal ja seega võivad need rikkuda kaubamärgi eelmise omaniku ainuõigusi.
Kuidas toimub järelevalve?
Jälgitakse kõiki riiklikes ja rahvusvahelistes kaubamärgiregistrites registreeritud kaubamärke ja võrreldakse järelevalve all olevate kaubamärkidega. Võimaliku vastuolulise sarnasuse tuvastamisel teavitatakse märgi omanikku ja arutatakse edasisi tegevusi.
Milleks seda on vaja?
Kui identne või sarnane kaubamärk avastatakse varakult, saab selle registreeringu tühistada esitades protesti riiklikule patendiametile.
Kui järelevalvet ei tehta, vastuolulised kaubamärgid registreeritakse ja need võetakse varem või hiljem kasutusele. Sellisel juhul ei pruugi te nende kasutamist õigel ajal märgata; kannate kahju tulu kaotamise tõttu; on kulukam ja keerulisem kokku leppida nende kaubamärkide kasutamise lõpetamises (pretensioonide ettevalmistamine ja saatmine, kokkuleppe ettevalmistamine ja sõlmimine ning teatud juhtudel ei ole võimalik ka sõbraliku kokkuleppeni jõuda ning tuleb pöörduda kohtusse).
Tähtaeg
Kaubamärgi seotud järelevalvet saab teostada kogu kaubamärgi registreerimise perioodi jooksul.
Mis see on?
Tegemist on kaubamärgiga seotud tegevuste kohta, mida tehakse siis, kui kaubamärk on juba registreeritud. Teostame järgmisi toiminguid ja aitame võõrandada, pantida kaubamärki või anda litsentse teistele teie intellektuaalomandi või selle osa kasutamiseks seoses teatud territooriumi või tootega. Kaubamärgi omaniku nime või aadressi muudatused registreerime ametlikes registrites.
Milleks seda on vaja?
Võõrandades, pantides või andes litsentse teistele isikutele teie intellektuaalomandi kasutamiseks, tagatakse võimalus saada rahalist kasu.
Mis need on?
2023. aastal jätkab Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Amet (ESINT) koos Euroopa Komisjoniga projekti „Väike- ja Keskmiste Ettevõtete Fond“. Selle projekti eesmärk on rahaliselt toetada väikeseid ja keskmise suurusega ettevõtteid, kes soovivad kaitsta ja tõhusalt hallata oma intellektuaalomandit. Kui olete väike või keskmise suurusega ettevõte, kutsume teid alates 23. jaanuarist 2023 taotlema hüvitist ja saama tagasi kuni 2350 eurot:
90% IP Scani intellektuaalomandi audititeenustele;
75% kaubamärgi ja disainilahenduse tasudest kaubamärgi või disainilahenduse kaitseks EL tasandil;
75% kaubamärgi ja disainilahenduse tasudest kaubamärgi või disainilahenduse kaitseks riiklikul või regionaaltasandil;
50% väljaspool EL-i kehtivate rahvusvaheliste kaubamärkide ja disainilahenduste registreerimistasude summast.
Rahaline toetus on hetkel peatatud.
Milleks seda on vaja?
Intellektuaalomandi kaitse peaks olema eriti aktuaalne nende ettevõtete jaoks, kes toovad oma äri internetti ja tegelevad veebikaubandusega, sest just e-turgudel puututakse täna kokku enamiku intellektuaalomandi õigusrikkumistega. Seega tasub kõigil, kes valmistuvad oma tegevust arendama või virtuaalselt kauplema, kiirustama oma kaubamärke kaitsma ning rahaline toetus on suureks stiimuliks kandmaks hoolt oma intellektuaalomandi eest võimalikult kiiresti. Otsime pidevalt võimalusi, kuidas vähendada teie kulusid intellektuaalomandi kaitsele.
Kaubamärk on igasugune märk või märkide kombinatsioon, mis aitab üht toodet või teenust eristada teisest. See võib olla sõna, kujundus, number, värv, embleem, loosung, toote või pakendi kuju, isegi heli või liigutus. Sellisest valitud märgist saab lõpuks eraldusmärk, mis aitab klientidel ära tunda teie toodangu või teenused, aitab neil eristuda.
Kui kaubamärk vastab kõigile eelpool nimetatud nõuetele, esitatakse selle registreerimistaotlus. Pärast patendiameti ekspertiisi ja protestiperioodi tõrgeteta möödumist, kaubamärk registreeritakse ja selle omanikule antakse ainuõigused. Kaubamärgi registreering kehtib 10 aastat ja seda saab pikendada iga kümne aasta järel samaks perioodiks, kuni kaubamärk on vajalik ja taotleja kasutuses.
Selleks, et teised ei saaks teie intellektuaalomandit ära kasutada, soovitame ja aitame teil registreerida kaubamärgi. Kaubamärgi registreerimine on võimalik, kui kaubamärk vastab kõigile selle suhtes kehtivatele nõuetele: sellel on eristav tunnus; ta ei ole üldsõnaline, kirjeldav, ei koosne riikide ametlikest sümbolitest või geograafilistest viidetest; ei lähe vastuollu avaliku korra ega moraaliga, ei ole keeleviga. Samuti on oluline veenduda, et kaubamärk vastaks suhtelistele nõuetele – kas õigused selle märgile ei kuulu mõnele teisele isikule.
Kaubamärke saab kaitsta riiklikul, Euroopa Liidu või rahvusvahelisel tasandil. Seetõttu on enne kaubamärgi registreerimist oluline läbi mõelda, millistel turgudel kavatsete tegutseda. Ekspordi puhul on asjakohane kaubamärki konkreetsetes välisriikides kaitsta juba enne reaalse tegevuse alustamist. See tagab teie ettevõttele selle, et kaubamärgi kasutamise ainuõigused on kaitstud ja saate rikkumise korral võtta kasutusele kaitsemeetmed
Pakume abi teile huvi pakkuvates küsimustes